7 клас

Тема. Навчальні проекти та інформатика

Мета:

навчальна: навчити учнів розрізняти навчальний проект; розрізняти засоби опрацювання даних навчального проекту; формувати вміння працювати в колективі;

розвивальна: розвивати пам'ять, мислення, активність, працелюбність;

виховна: виховувати повагу до праці інших, любов до предмету, до природи.

Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.

Обладнання та наочність: мультимедійна презентація, підручник, зошит.

Програмне забезпечення: браузер, Microsoft Power Point, Мicrosoft Word, графічний редактор, Scratch, FreeMind, Microsoft Office Excel.

План:

1. Організаційний момент.

2. Актуалізація опорних знань.

3. Повідомлення теми уроку. Навчальні проекти.

4. Робота з комп'ютером.

5. Підсумок уроку.

6. Домашнє завдання.

Хід уроку

І. Організаційна частина

1. Привітання (слайд 1)

Діти, до нас сьогодні прийшли гості. Привітайтеся з ними і подаруйте їм свою посмішку, адже в нас не просто урок. Хай сьогодні в кожне серце наш урок додасть тепла, Хай прийде до нас натхнення, в очах сяє доброта.

ІІ. Актуалізація опорних знань

До цього ми готувалися цілий тиждень. З чого ми починали?

Згадаємо:

* вибрали тему, яка нас зацікавила;

* поділилися на групи;

* кожна група виконувала своє завдання, для цього ви:

- зверталися до батьків, до вчителя, до бібліотеки,

- вивчали статті в енциклопедіях,

- малювали малюнки.

А яким би ви хотіли побачити наш урок? (у____________). Мені дуже хочеться, щоб ви після цього уроку стали добрішими, уважнішими до своїх вчинків та вчинків ваших товаришів, щоб ви усвідомили необхідність збереження і примноження багатств природи. Думаю, що з вашою допомогою урок буде саме таким. Отож бо починаємо! (слайд 2)

Учні обєднуються у дві групи, одна з яких проходить комп’ютерне тестування, а друга – живе спілкування. (слайд 3)
Фронтальне опитування

1. Що таке проект?

2. Що таке проектна діяльність?

3. Для чого призначений проект?

4. Назвіть імена основоположників проекту

5. Назвіть види проектів?

6. Як класифікують проекти?

ІІІ. Повідомлення теми уроку. (слайд 4)

Отже, вивчивши, що таке проект, можемо поговорити про навчальні проекти. Тема нашого уроку «Навчальні проекти та інформатика». З проектами ви часто мали справу на уроках української мови, трудового навчання, біології, хімії, математики, інформатики… Результатом проекту повинен був стати реальний об’єкт у вигляді твору, презентації, схеми, карти знань. Одним з проміжних результатів проектної діяльності є створення інформаційної моделі. В одних випадках вона створювалась уявно без фіксації на якомусь матеріальному носієві, в інших, наприклад, на уроках трудового навчання, інформаційна модель створювалась у графічній формі – у вигляді малюнків, ескізів, креслень. За цією графічною інформацією в подальшому створювався відповідний виріб. (слайд 5)

Проекти, які реалізуються у школі, це, як правило, навчальні проекти. (запис у зошит)

Їх особливістю є тісний зв'язок зі змістом навчальних предметів, і вони мають на меті розвинути в учня навички пізнання дійсності, її дослідження. Проектні технології також передбачають розвиток здібностей самостійного конструювання об’єктів і їх моделей, уміють планувати свою діяльність, визначають шляхи і засоби реалізації мети проекту.

У житті до досягнення певної мети можна йти різними шляхами. Так і в ході реалізації проектів – добір засобів і методів реалізації проекту залежить від учня, саме від вас, від ваших знань, вашого досвіду, від уміння знайти потрібні відомості та вдало їх використати. Це ті якості, які значно впливають на успішність особистості.

Ще однією особливістю навчальних проектів є те, що їх тему на основі завдання визначає учитель, він же керує їх реалізацією за відповідної самостійності учнів. (слайд 6)

Реалізація проекту – це один із способів розв’язування задач і тому до нього можна застосувати алгоритм створення інформаційної моделі у різних програмних начальних середовищах. (запис у зошит)

Особливістю є те, що в ході роботи над проектом може створюватися кілька інформаційних моделей. (слайд 7)

Так, інформаційною моделлю, наприклад іграшки для новорічної ялинки, є її креслення, яке виготовляється учнем в навчальному середовищі «Графічний редактор Paint». Ще однією інформаційною моделлю може бути презентація розроблених проектів новорічних іграшок для учнів інших класів, використовуючи програмні середовища Microsoft Power Point та Мicrosoft Word. (слайд 8)

Звичайно, що ці інформаційні моделі пов’язані – не можна зробити алгоритм виготовлення іграшки, не маючи уяву яку іграшку будуть створювати.

(слайд 9) Реалізацію більшості сучасних навчальних проектів важко уявити без використання комп’ютерних програм, які ви вже вивчили протягом 5, 6 та 7 класів - Microsoft Power Point, Мicrosoft Word, графічний редактор, Scratch, FreeMind, Microsoft Office Excel. Вони можуть стати вам в нагоді на різних етапах роботи над проектом відповідно до алгоритму розв’язування задачі: (слайд 10)

 Змістовний аналіз формулювання задачі (визначення мети та завдань проекту);

 Створення інформаційної моделі (розробка плану реалізації навчального проекту);

 Пошук необхідних матеріалів і відомостей;

 Вибір засобу опрацювання даних;

 Опрацювання матеріалів;

 Вибір засобу подання результатів навчального проекту;

 Захист проекту.

(слайд 11) Пригадаємо етапи роботи на прикладі проекту «Червона книга Закарпаття».

Загальна характеристика проекту:

 Клас – 7;

 Навчальний предмет (предмети) – біологія, природознавство, географія, інформатика.

 Теми програм із цих предметів

 Біологія та природознавство – «Червона книга України», «Флора і фауна Закарпаття»;

 Географія – «Адміністративна карта»;

 Інформатика – «Текстовий редактор», «Графічний редактор», «Редактор презентацій», «Моделювання», «Табличний процесор», «Алгоритми»;

 Термін здійснення – тиждень;

 Хто залучений – усі учні 7 класу.

 Перелік інформаційних джерел, що планується використати;

 Перелік обладнання;

 Форма подання результатів.

Мета нашого навчального проекту – дослідити наявність, кількість і розміщення рослинного і тваринного світу Закарпаття, які занесені у Червону книгу України. На минулому уроці ми з вами визначили мету та завдання проекту, розробили план реалізації навчального проекту, кожен із вас індивідуально вибрав засіб опрацювання даних. Протягом тижня ви провели самостійну дослідницьку роботу, шукали та опрацювали необхідні матеріали і відомості. А зараз за допомогою вибраного вами засобу у практичній частині уроку готуємо подання результатів навчального проекту до представлення.

ІV. Формування вмінь та навичок.

Виконання практичної роботи. Робота за комп’ютером. (слайд 12)

- Інструктаж з ТБ

- Релаксація (в ході роботи за комп’ютером)

(слайд 13) «Цифри»

Хід вправи: стоячи, за інструкціями вчителя виконуємо вправу: «Зараз ми будемо писати цифри у незвичний спосіб.

Цифру 1 «пишемо» носом (кажемо і виконуємо),

цифру 2 – підборіддям,

цифру 3 – правим плечем,

цифру 4 – лівим плечем,

цифру 5 – «пишемо» правим ліктем,

цифру 6 – лівим ліктем,

цифру 7 – правим коліном,

цифру 8 – лівим коліном,

цифру 9 – правою ногою,

а десяточку – «хвостиком».

V. Підсумок уроку.

Учні демонструють свої проекти. Виставлення оцінок.

 Питання для закріплення: (слайд 14)

 Що таке реалізація навчального проекту?

 Яка користь проектів, на вашу думку?

 Чим відрізняються навчальні проекти від інших проектів?(слайд 15)

VІ. Домашнє завдання. (слайд 16)

Вивчити & 5.2 ст.212-214 та підготуватись до захисту проектів.

Кiлькiсть переглядiв: 4452

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Березень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031